RHM

DDM – Rozdiel v hĺbke modulácie (Difference in depth of modulation) predstavuje dôležitý parameter v leteckej komunikácii, najmä v súvislosti s navigačnými tónmi presného pristávacieho majáku (ILS – Instrument Landing System). Tento parameter sa zvyčajne vyjadruje v percentách a hovorí o rozdieloch vo veľkosti modulačnej hĺbky medzi navigačnými tónmi v signáli ILS.

ILS je kritický systém v leteckej navigácii, ktorý pomáha pilotom presne a bezpečne pristávať na pristávacej dráhe aj za zhoršených meteorologických podmienok. Systém ILS zahŕňa sériu rádiových signálových komponentov, ktoré sú vysielané z pozemných zariadení na konci pristávacej dráhy a prijímané lietadlom.

Jedným z kľúčových aspektov funkčnosti ILS je správna modulácia navigačných tónov. Tieto tóny slúžia ako orientačné body pre pilotov, pomáhajúc im udržať správny kurz a výšku počas pristávania. Rozdiel v hĺbke modulácie (DDM) meria variácie vo veľkosti týchto tónov, čo môže ovplyvniť presnosť a spoľahlivosť celého pristávacieho procesu.

DDM sa vyjadruje v percentách a predstavuje pomer medzi maximálnou a minimálnou hĺbkou modulácie navigačných tónov ILS. Tento parameter je dôležitý nielen pre pilotov, ale aj pre technický personál zabezpečujúci údržbu ILS zariadení. Ak DDM dosahuje vysoké hodnoty, môže to naznačovať možné poruchy alebo odchýlky vo fungovaní systému, čo si vyžaduje okamžitú pozornosť a opravy.

Výpočet a monitorovanie DDM je neoddeliteľnou súčasťou leteckej bezpečnosti a zabezpečuje, že piloti majú spoľahlivé navigačné informácie počas kritických fáz pristátia. Správne nastavený a funkčný DDM prispieva k bezpečnosti letectva a zvyšuje dôveru pilotov v navigačné systémy, ktoré používajú pri pristávaní na letiskách po celom svete.

Rozdíl hloubek modulací navigačních tónů přesného přibližovacího majáku, vyjádřený v %.

Vylepšite túto stránku

Chcete doplniť alebo upraviť túto stránku? Vyplňte textové pole nižšie. Ďakujeme ♥